În urma dialogurilor cu Comisia și cu rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor (CPC), Shopify s-a angajat să aducă mai multe îmbunătățiri menite să facă achizițiile mai sigure pentru clienți, aliniindu-se la normele UE.

Dialogul a început cu primirea a numeroase plângeri, care au culminat în timpul pandemiei de COVID-19, prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor.
Plângerile au vizat în principal magazinele online găzduite de platformă, despre care s-a constatat că adoptau practici ilegale, cum ar fi: oferte false, afirmații false de penurie, furnizarea de mărfuri contrafăcute sau necomunicarea datelor lor de contact.
Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea Direcției Generale pentru Inspecție Economică din Belgia, a lansat un dialog cu Shopify în iulie 2021, în vederea introducerii pe platformă a unor modificări menite să combată practicile ilegale ale comercianților.
SHOPIFY s-a angajat acum să creeze o procedură de notificare și de acțiune rapidă și eficace pentru autoritățile naționale de protecție a consumatorilor și să își modifice modelele pentru a încuraja comercianții să fie mai transparenți față de consumatori. Pentru informații suplimentare, un comunicat de presă este disponibil onlineCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••.
Detalii
Data publicării
10 octombrie 2022
Date de contact
Nume
Christian WIGANDEmail
christian.wigand@ec.europa.euPhone number
+32 2 296 22 53
Nume
Cristina TORRES CASTILLOEmail
Cristina.TORRES-CASTILLO@ec.europa.euPhone number
+32 2 29 90679
Nume
Katarzyna KOLANKOEmail
katarzyna.kolanko@ec.europa.euPhone number
+ 32 2 296 34 44